Lowrider.pl

Pierwszy polski portal poświęcony lowriderom, customom i hot rodom
Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:35 am

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 03, 2013 9:54 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Wt wrz 03, 2013 9:01 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Chotomów
Witam
Przeszukałem forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Muszę wymienić olej w silniku typu 472 z 1968 roku oraz w skrzyni biegów typu 400.
Jakiego oleju użyć??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 9:22 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Heheheh. Najtanszy :P
Myslisz, ze zrobi mu to roznice co wlejesz?
Remontowany motor czy nie? Jak nie to wlej dobrego minerala.
Skrzynia th400? One z zasady dobrze chodza na ogolno dostepnym mobilu atf 220

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 9:34 am 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 10:58 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Wave-City
Al, że się tak wyrażę staropolskim ''co ty #@!@* pierdolisz'' :devil: . Oczywiście, że ma znaczenie jaki olej lejesz. Do mojej Rivy lałem 10w40 i jeździło, teraz leję tak jak manual mówi 10w30 mineral. Efekt? Samochód zakurwia. Zapytasz jakie to ma znaczenie? A no ma, za ciężki olej do lifterów Buicka.... Nie wiem jak inne oddziały GM-a ale u Buicka mieli technikę dobrze ogarniętą. Sądzę też, że nie bez powodu słyszało się właśnie o Cadillacach i ich milionowych przebiegach.
Do OP:polecam manuala do Cadiego......i wujka Google.

Peace :burner:

_________________
GOT TORQUE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 9:57 am 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Nie zauważyłem NIGDY róznicy przy zmianie oleju "na inny" tudzież na "zgodny z manualem" w zadnym z kilkunastu samochodów jakie posiadałem :)
DObry olej zawsze dobrze smaruje ... a jak sie robi samochodem rocznie 1-2 tys km to .. hmm ;) Częste suche starty dużo bardziej zaszkodzą mu niz olej z zeszłego roku :=D
SKoro mówisz, ze u CIebie liftery inaczej pracują na na 30 niz na 40 .. hmm ciekawe ale możliwe jak najbardziej. Kolejna wiedza wyniesiona :)

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 1:44 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lut 12, 2009 9:38 pm
Posty: 247
Lokalizacja: Szczecin
Ja przy przejściu z 15w40 na 10w30 poczułem ogromna zmianę... w spalaniu oleju:]
Jak chcesz mieć olej zgodny z manualem to jest to 10w30, jak chcesz mineralny to PetroCanada posiada cuś takiego. Możesz też dodać dodatek z cynkiem chyba dla panewek.
Co do oleju w skrzyni jak mówi Alpaq mobile atf 220 i skrzynia chodzi ładnie, a mam taką samą jak ty TH400.

_________________
This is a man's world!
Caddy DeVille Convertible '66


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 6:11 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 10:58 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Wave-City
Ja używam Xado 10w30, polecam. ZDDP czyli inaczej cynk jak go nazwał Sachar jest niezbędny dla krzywek walka i lifterow. W moim Buicku na 10w40 przepompowywalo liftery. Just my 2cents.

_________________
GOT TORQUE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 6:47 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So paź 23, 2004 2:56 pm
Posty: 7360
Lokalizacja: Warszawa - Leoncin
Nailheadlova napisał(a):
W moim Buicku na 10w40 przepompowywalo liftery. Just my 2cents.

A można jaśniej? Jaki byl obiaw ich "przepompowania" ?

_________________
Chevy '64 Impala SS Rag Top Lowrider

Lakiery House Of Kolor / Felgi szprychowe Dayton Wire Wheels / Zawieszenia CCE

WWW.CUSTOM-SHOP.PL


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt paź 04, 2013 11:16 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn kwi 27, 2009 10:58 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Wave-City
Niska kompresja na podpartych zaworach na ten przykład. Na wolnych obrotach, spoko, ale wystarczyło wcisnąć gqz w podłogę i zonk. Nie kręcił się tak jak powinien, zauwazylem to dopiero po zmianie.

_________________
GOT TORQUE?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Cz lis 19, 2015 10:45 pm 
Offline
NOVICE MEMBER

Dołączył(a): Pn sie 31, 2015 9:44 pm
Posty: 2
Witam,
Jeśli chodzi o olej do tego typu silników to polecam legendarną markę amerykańską Amsoil.
Tutaj niedoścignionym olejem jeśli chodzi o jakość , pakiety dodatków jest ten dokładnie produkt:
http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... e=ZRTQT-EA
Polecam kontakt z firmą www.zmienolej.pl gdzie mają pełne wsparcie w tej dziedzinie i takich olejach.
Nie polecam tanich olejów europejskich które mają zbyt małą ilość dodatków ZDDP.
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl

_________________
[url=http://www.zmienolej.pl/][img]http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/Zz0c2H.jpg[/img][/url]
http://www.zmienolej.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: Pt lis 20, 2015 9:19 pm 
Offline
OG MEMBER LPLCC
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 14, 2006 10:29 pm
Posty: 620
Lokalizacja: Default City
Jak to miło jak ktoś coś bezinteresownie komuś poleci :=D

_________________
- Did you hook up your Holley, son ?
- Not yet, Mom...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: So gru 17, 2016 12:01 pm 
Offline
NOVICE MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lip 03, 2015 7:49 pm
Posty: 6
Hi,

Tak dla zainteresowanych tym miłym i wdzięcznym tematem jak dobór oleju do silnika, tez mogę dorzucić moje doświadczenia w tej materii.
Od przeszło 20 lat do swoich cadi (za lat 70tych i początku 80tych) lałem z reguły półsyntetyki 10W30 za oceanu (ostatni czasy PetroCanada bo łatwo dostępny u nas w kraju). Ostatnio po rozmowach z mechanikami ze stanów południowych, którzy twierdza że, lanie mineralnych lub półsyntetyków nie ma sensu (oczywiście poza aspektem ekonomicznym) i lepiej używać nowoczesnych syntetyków z dodatkiem cynku - bo historie o rozpuszczaniu uszczelek itd. to efekt pierwszych nienajlepszych doświadczeń z tymi olejami ze wczesnych lat 70tych.
A najlepiej jak taki olej już w procesie produkcji ma dodany ten dodatek ZDDP (około 1200-1400 ppm) bo ponoć taki z "buteleczki" to nie tak dobrze się wymiesza jak ten dodany już w fabryce (ale to może tylko takie teoretyzowanie redneck'ów po spożyciu nienajlepszego lokalnego piwa), tak czy owak ostatnio w swoim cadim (z silnikiem GM 500 cbi z 76') użyłem VANTAGE 10W40 - Full Synthetic i efekt naprawdę wydaje się bardzo miły, silnik pracuje ciszej i zimny start jest łatwiejszy - choć będąc szczery to on nigdy nie był zbyt głośny ale różnica jest zauważalna nawet przy tak zwanym pierwszym stopniu umuzykalnienia właściciela. Nie mniej jednak nic się nie rozpuściło ani silnik nie zaczął cieknąc jak co niektórzy nad Wisłą mi prorokowali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: N gru 18, 2016 4:36 pm 
Offline
MEMBER
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt gru 28, 2012 12:41 am
Posty: 365
Lokalizacja: Podkarpacie
Wlałeś gęstszy olej więc nic dziwnego, że nic nie zaczęło cieknąć, problem moze wystąpić przy odwrotnej sytuacji, jak po 10W40 wlejesz 10w30. Chociaż i tak nie sądzę.

Amerykanie zupełnie inaczej podchodzą do oleju, u nas 10w40 to półsyntetyk, u nich syntetyk.

_________________
Open up the door bitch, I wanna park in your garage!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL